AC Vastgoed Nederland C.V. verkoopt eerste twee objecten

18 oktober 2019

AC Vastgoed Nederland C.V. (het Fonds) maakt bekend twee vastgoedobjecten uit haar vastgoedportefeuille van 15 objecten te hebben verkocht. Het betreffen de objecten aan de Schipholpoort 2 in Haarlem en aan de Louis Armstrongweg 2 – 16 in Almere. De koper is een particuliere belegger welke de objecten zal transformeren naar wooneenheden.

Het object in Almere heeft een oppervlakte (VVO) van 3.614 m2. De bezettingsgraad is 27%. Huurders van het object zijn o.a. Avis Autoverhuur B.V. (488 m2) en Medinello B.V. (495 m2). De gemiddelde looptijd van de huurcontracten is 1 jaar. De verkoopprijs is EUR 2,60 miljoen en is daarmee 26,8% hoger dan de taxatiewaarde per eind 2018 van EUR 2,05 miljoen.

Het object in Haarlem heeft een oppervlakte (VVO) van 2.127 m2. De bezettingsgraad is 88%. De huurder van het object is Stichting Spaarnesant (1.809 m2). De looptijd van de huurcontract is circa 4 jaar. De verkoopprijs is EUR 2,70 miljoen. De taxatiewaarde per eind 2018 was EUR 2,30 miljoen. Daarmee is het object 17,4% boven de laatst bekende taxatiewaarde verkocht.

Peter Mars, directeur van Arcona Capital Fund Management B.V. over de verkoop: “Wij zijn tevreden over deze eerste twee verkopen. Wij hebben extra waarde kunnen creëren voor de beleggers door ze aanzienlijk boven de taxatiewaarde te verkopen. Het risicoprofiel van het Fonds is door de verkoop afgenomen. Wij zullen de komende kwartalen het verkooptraject van de overige 13 objecten vervolgen.”

AC Vastgoed Nederland C.V. verkoopt eerste twee objecten
24 februari 2021