Arcona Capital verkoopt twee hotels aan Fletcher

8 november 2022

Arcona Capital maakt bekend dat zij namens AC Vastgoed Nederland C.V. (het Fonds) twee hotels uit de vastgoedportefeuille van het Fonds heeft verkocht. Het betreft de hotels aan de Kabeljauwallee 35 in Doorwerth en aan de Groningerweg 19 in Paterswolde. Beide hotels worden verhuurd aan Fletcher.

Het object aan de Kabeljauwallee 35 in Doorwerth omvat circa 9.900 m2 en heeft 118 hotelkamers. Het object aan de Groningerweg 19 in Paterswolde omvat circa 7.400 m2 en heeft 63 kamers. Beide hotels beschikken over een congrescentrum en faciliteiten zoals een zwembad, sauna, fitnesscentrum en zijn gelegen in een bosrijke/recreatieve omgeving.

Peter Mars, directeur van Arcona Capital Fund Management B.V.: “De hotels hebben een prominente plek in de vastgoedportefeuille gehad. De relatie met de Fletcher groep is ook in de moeilijke COVID-19 jaren goed gebleven. De laatste tijd wist de consument de weg naar de hotels weer goed te vinden. Met de verkoop komt helaas een einde aan de relatie. De opbrengst van de verkoop wordt gebruikt om de financiering van DRC bijna geheel af te lossen.”

Rodney Pereira, managing director van Arcona Capital Asset Management B.V.: ‘’Ondanks de turbulente afgelopen jaren voor de hotelsector hebben wij waarde kunnen toevoegen aan beide objecten. We zijn blij met de verkoop aan Fletcher en verwachten dat de objecten in goede handen zijn voor het toekomstige gebruik.’’

Arcona Capital is juridisch vertegenwoordigd door Loyens & Loeff. Fletcher is geadviseerd door Caminada Notarissen.

Arcona Capital verkoopt twee hotels aan Fletcher
8 november 2022

De doelstelling van AC Vastgoed Nederland C.V. is, om binnen een termijn van drie jaar, gerekend vanaf september 2021, de vastgoedportefeuille te verkopen en de opbrengsten uit te keren aan de participanten.

AC Vastgoed Nederland C.V. verhuurt o.a. aan: